zondag 25 augustus 2013

Rol rol rol rolkussen!

't Kaatje is in het bezit van een meegroeibed. Omdat we deze van vrienden kregen die hem wegdeden. Ik weet niet of ik er anders voor gekozen had. Ik weet in ieder geval zeker dat nu we hem hebben, ik er nooit meer voor ga kiezen. Wat een onhandige dingen. Ons exemplaar in ieder geval wel. Het bed is 2x te verlengen en als klein bedje is het nog wel te doen. Maar als je het de eerste keer verlengt - bij het voeteneind - moet je als volwassene opeens voorzichtig zijn met waar je gaat zitten. Want anders zakt zo de bodem van het aangeplaatste deel eruit en ben je weer minstens 5 minuten aan het klooien (met 2 blije kindertjes springend en buitelend om je heen die het gat dat in het bed ontstaan is dankbaar gebruiken als zwembad waardoor het zo goed als onmogelijk is om dat bed ooit nog in elkaar te krijgen). Na een paar van deze worstelingen leer je het wel af om bij het voeteneind te gaan zitten.

Het andere nadeel is dat er nu een plank boven het hoofd van 't Kaatje zit. En dit meiske ligt natuurlijk niet stil in haar bedje. Dat draait en wiebelt en stoot daarom met regelmaat haar hoofd tegen die onhandige plank.

Daar moest iets op bedacht worden. Nu lezen we altijd boekjes op haar bed zo voor het slapen gaan, maar tegen een koude muur is dat niet zo fijn. Ik wilde een rolkussen; 1 die past onder het plankje boven haar hoofd zodat ze er niet meer tegenaan stoot en waar je dan ook nog met z'n 2-en gezellig tegenaan kunt hangen met een boekje. Ik vond op de Albert Cuyp een winkel waar ze kapok verkopen. Dat is fijn! Ik heb daar een paar zakken van aangeschaft en de lieve meneer moest voor me naar boven lopen, want kapok, dat ligt niet meer standaard in de winkel. De lieve meneer probeerde me synthetische vulling aan te smeren, maar dat wil ik niet. Dat ademt niet en dan ga je zweten en plakken. En zweten en plakken in een bed, dat wil ik mijn kindertjes niet aandoen. Bovendien voelt het lang niet zo fijn als kapok. Ik heb nu een heel fijn rolkussen voor ons prinsesje gemaakt. Met zwarte poesjes, net zoals 1 van onze poesjes die we in huis rond hebben lopen. 't Kaatje's eerste reactie: ik wil geen poesjes! Maar na wat overredingskracht van mijn kant (dan heb je voor altijd allemaal Nottepoesjes in je kamer, dat is gezellig!) vond ze het een erg mooi kussen.


Ik had natuurlijk ook gewoon het hoofdeind als eerste kunnen verlengen, maar dat zou er zo gek uit gaan zien en het oog wil ook wat...En anders waren we nooit in het bezit geweest van zo'n gezellig rolkussen!

3 opmerkingen:

  1. Hij is leuk en handig voor op een kinder bedje ,
    Ik vond ooit een vintage rol kussen hoes bij de kring
    En vulde 'm met rest lapjes, werkt ook goed moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's dan weer het voordeel van onhandige meubelstukken.. je verzint superleuke, gezellige, mooie, multifunctionele en creatieve oplossing :D

    BeantwoordenVerwijderen