zondag 18 augustus 2013

Roodkapje part II

Want Roodkapje is natuurlijk nergens zonder jurkje. Nu was ik een beetje lui - wat overigens voor wat gemopper zorgde, want het voldeed niet helemaal aan de eisen; er zitten geen mouwen aan! - en heb Roodkapje voorzien van een schortje. Ik heb het patroon van de kinderschortjes hiervoor gebruikt. En ik had nog flink wat stof over van de voering van de cape. De zakken heb ik voorzien van een gezellig geplooid kantrandje en met rood satijnlint heb ik een bandje gemaakt om het schort dicht te maken. Deze over laten lopen over de zakken (dat gedaan voordat ik de zakken aan het schort vastnaaide, anders konden er nu geen autootjes meer in gepropt worden) en vastgenaaid aan het schort, zodat het nu net is alsof het zakje een los schortje is. Ik vind het er heel gezellig uitzien. En nu, hop, koekjes bakken voor oma! En zorg ervoor dat die wolf je niet ziet!


2 opmerkingen: